У 1993 р. почалося освоєння біржовими брокерськими конторами нерухомості як товару. Знадобилося два роки, щоб цей товар повністю витіснив традиційні біржові операції - з зерном, металом, будматеріалами. Більшість з нині працюючих агентств нерухомості, а їх тільки в столиці налічується не менше 400, було створено саме в період 1-1 рр.. Цей час сміливо можна назвати «золотим» для ринку нерухомості. Витрати на створення агентства були мінімальними (реєстрація юридичної особи, придбання брокерської контори), плюс копійчана реклама і копійчані витрати на оформлення. Додайте до цього нескінченну і невичерпну, як тоді здавалося, низку покірних виконавців, спраглих випробувати себе в нерухомості.Жодних офісів, ніякої представницької документації, немобільних інформаційна підтримка ...
Утворення нових агентств, ріелторських фірм, як тоді їх стали іменувати, тривало і в 1-1 рр.., Але вже не з такою інтенсивністю. Початок же нинішнього року ознаменувався зворотним процесом: перетворення колись великих агентств у дрібні групи,їх злиття з такими ж полуаморфнимі «колективами», перетворення слабких фірм у філії більш сильних. Етап формування ринку, схоже, завершений і тут раптом виявилося, що місця на ньому вистачить далеко не всім ...
Успішна робота ріелтерської фірми, на наш погляд, в першу чергу залежить від вірного вибору самої схеми її функціонування. Причому близькою за духом не лише адміністрації та колективу, а й відповідає сучасним вимогам ринку. Отже, виділимо чотири найбільш поширені виробничі схеми агентства нерухомості.
ПРЕДСТАВНИЦЬКИЙ фірма. Жорсткий відбір виконавців (освіта, вік, професіоналізм, комунікабельність), потужна рекламна та інформаційна підтримка, відкритий офісний стиль роботи,низький відсоток для виконавця, можливість повільного посадового зростання, значні витрати на оформлення, нотаріальна форма проведення угод, невеликий злагоджений і керований колектив,авторитарна форма керівництва, наявність офіційно діючих філій (представництв), видання власного друкованого органу, членство в професійних спілках. Таких фірм у столиці - не більше десятка.
ВЕЛИКА Біржова фірма. Прийом на роботу всіх бажаючих, хороша навчальна база, слабка рекламна і середня інформаційна підтримка, офісно-домашній стиль роботи, гнучкий відсоток для виконавця,можливість швидкого кар'єрного росту, високі витрати на оформлення, біржова форма оформлення угод, великий колектив, що складається з декількох філій, демократична форма керівництва, членство в професійних спілках.
ДРІБНИХ Біржова фірма. Прийом на роботу всіх бажаючих, слабка навчальна база, відсутність рекламної та інформаційної підтримки, відсутність офісу, робота на домашньому телефоні, високий відсоток для виконавця,неможливість посадового зростання, дуже високі витрати на оформлення, комбінована форма оформлення угод (на вибір клієнта), невеликий розрізнений колектив, ліберальна форма керівництва, можливість суміщення з іншим видом підприємництва. Подібних фірм у столиці України - більше сотні.
ОФОРМЛЮВАЛЬНІ фірма. Прийом на роботу тільки професіоналів. Відсутність рекламної та інформаційної підтримки, відсутність офісу, робота на домашньому телефоні, жорстка ставка для виконавця, неможливість посадового зростання, комбінована форма оформлення угод (на вибір клієнта), практична відсутність колективу, умовність керівництва. Як не складно здогадатися, останні дві виробничі схеми суттєво поступаються за своєю ефективністю першим. Безумовно, майбутнє ринку нерухомості безпосередньо залежить від збільшення фірм, які сповідують саме бізнесовий, прогнозований, а не оформлювальний, тобто випадковий підхід до ріелтерству. Величезне, якщо не вирішальне значення, для плідного функціонування агентства відведено його керівництву. Постійне вдосконалення підприємства та виробничого процесу вимагає від керівника щоденних витрат. І не тільки матеріальних. Отже - портрет ідеального керівника процвітаючої ріелтерської фірми.На перший погляд, все виглядає досить просто і навіть дещо наївно. Це чоловік, 30-40 років, представницької зовнішності, досить освічена, професіонал, який має багаторічний досвід у сфері нерухомості і самостійно зробив кар'єру ріелтера,вміє встановити контакт іздатний швидко приймати рішення в складних ситуаціях, порядний у взаєминах з колегами, стриманий при взаєморозрахунках з підлеглими, уважний до клієнтів, добре знає поточну кон'юнктуру ринку,Відсутність хоча б одного з цих якостей (окрім, мабуть, іншої статі та іншого віку) неминуче руйнує з такою працею створений керівний образ, що врешті-решт серйозно впливає на справи самої фірми.вміє встановити контакт і підтримувати нормальні відносини як з чиновниками, так і з рекетирами, здатний до компромісу, що шукає нові форми взаємовигідного співробітництва з конкурентами без оголошення їм війни, постійно вкладає кошти в розвиток фірми, створює та підтримує імідж демократичного керівника.